Maak kennis met ‘The Chicken’, 's werelds eerste productie-tot-vork-faciliteit voor lokale vleesproductie.

Datum gepubliceerd

SuperMeat is één van de bedrijven die gecultiveerde kip op de markt wil brengen van de hoogste kwaliteit. Ze gebruiken hiervoor een diervriendelijke en duurzame productiemethode.

Om mensen de kans te geven slachtvrij kippenvlees te leren kennen, werd ‘The Chicken’ opgericht in Tel Aviv.

Het is 's werelds eerste boer-tot-bord test restaurant dat kippenvlees rechtstreeks uit kippencellen ontwikkelt. Zonder dierenleed. Geen intensieve kippenhouderij met plofkippen die een ellendig leven hebben. Bezoekers kunnen de voedingsingenieurs en chef-koks in actie zien, terwijl ze uitkijken op de moderne keuken waar ze het productieproces kunnen observeren. 

Gekweekte kipburgers vormen de kern van een seizoensgeïnspireerd menu met lokaal geteelde, vers geproduceerde gerechten, bereid door ons team in de strakke open keuken. Al onze kip is duurzaam, milieu- en diervriendelijk. The Chicken loopt voorop in een voedselrevolutie om vrij van dierenleed, de CO2-uitstoot drastisch te verminderen en de voedselveiligheid wereldwijd te vergroten.  

Bij het productieproces van gecultiveerd kippenvlees worden aanzienlijk minder water en andere hulpbronnen gebruikt. Grote hectares land zullen worden bespaard en vrijkomen voor natuurlijke gebieden die onze biodiversiteit kunnen herstellen.

Het maken van slachtvrij kippenvlees wordt uitgevoerd in een gesloten en gecontroleerd systeem. Door het elimineren van de slacht wordt ook een belangrijk besmettingspunt uitgesloten.

‘The Chicken’ van SuperMeat bevindt zich in de ontwikkelingsfase en is nog niet commercieel. Ze geloven sterk in de behoefte aan transparantie voor zowel consumenten als voedselproducenten.

Met the Chicken hebben ze als doel het volledige verhaal van de productie van SuperMeat-kippenvlees, van kippencel tot kippenburger, te willen laten zien.

SuperMeat-kip heeft een pure en diepe smaak zo zeggen ook de enthousiaste proevers. Genieten zonder dat dieren geslacht werden.

SuperMeat is sinds 2022 gelinkt aan het Zwitserse Migros en het is de bedoeling om tegen 2025 hun kippenvlees te verkopen.   
Migros is het grootste retailbedrijf in Zwitserland en heeft een jaaromzet van CHF 28.93 miljard. Volgens Matthew Robin, de CEO van Migros, verwachten hun klanten duurzame en gezonde producten.   

Super Meat heeft ook een overeenkomst met de PHW groep, een Duits familiebedrijf in de vleesindustrie dat internationaal opereert. De core business is vleesverwerking van pluimvee. Het is het grootste bedrijf van de pluimvee-industrie in Duitsland en de vierde grootste in Europa. Ook zij zien potentieel in slachtvrij kippenvlees in de toekomst. Ze zullen met elkaar samenwerken om als een van de eersten kweekvlees op grote schaal voor consumenten te ontwikkelen, produceren en distribueren.

De PHW groep is het enige bedrijf uit de vleesindustrie dat tot de 50 leiders op het gebied van duurzaamheid en klimaat behoort, de voortdurende investeringen in alternatieve manieren om enkele van 's werelds belangrijkste vleeseiwitten, gevogelte, te produceren, maken deel uit van dit streven om duurzamere vleespraktijken te bevorderen. SuperMeat richt op de hele categorie pluimveevlees en wil een totaaloplossing bieden voor de kweekvleesproductie. Ze hebben de veelzijdigheid van hun vleesontwikkeling gedemonstreerd in de proefproductiefabriek The Chicken, 's werelds eerste productie-tot-vork test restaurant met een keuken waar slachtvrije kip wordt gemaakt. 

Bronnen: