“Real meat, made better!” – Meatly

Datum gepubliceerd

Source de l'image : Meatly / Afbeelding afkomstig van Meatly

‘Het is gewoon pure kip. Niks anders.’   

‘Onze producten zijn GMO-vrij en we gebruiken nooit antibiotica.’ 

‘We beheren elke stap in het productieproces, zodat we ervoor kunnen zorgen dat er geen ongewenste chemicaliën, bacteriën of andere schadelijke stoffen in ons vlees zitten.’  

 

Met deze veelbelovende statements kondigt Meatly zijn nieuwe producten aan. Het bedrijf gaat als eerste slachtvrij hondenvoer op de markt brengen in het Verenigd Koninkrijk. Eind oktober kondigde Good Dog Food uit het Verenigd Konikrijk aan om de naam van het bedrijf om te vormen naar 'Meatly'.  

Om het allereerste hondenvoer op de markt brengen van kweekvlees werken ze samen met de Britse Food Standards Agency en het Department for Environment Food & Rural Affairs.  

Sinds de lancering in 2022 heeft het team van vooraanstaande wetenschappers gewerkt aan de productie van ethisch en duurzaam kweekvlees voor huisdieren. Het team maakt echt vlees, zonder dieren te slachten. Door één keer een monster cellen uit een kippenei te nemen, kan Meatly genoeg vlees produceren om hun harige klanten voor altijd te voeden volgens de wetenschappers. Ze zijn dan ook erg trots dat ze de technische kennis bezitten om hoogwaardig, GMO- en antibioticavrij echt kippenvlees te kweken.  

Owen Ensor, de CEO van Meatly, bevestigt ook dat ze geen kalfsserum gebruiken om de cellen te doen groeien. 

 

‘In plaats van dat dieren gras eten en voedingsstoffen aanmaken om deze cellen te voeden, doen wij het zelf. Wij leveren alle vitamines, mineralen en aminozuren die de cellen nodig hebben om groot en sterk te worden, totdat ze heerlijk vlees worden’ zegt Ensor.

Owen Ensor
CEO van Meatly

De kansen zijn enorm want de mondiale markt voor huisdiervoeding zal in 2026 naar verwachting €120 miljard waard zijn, en de eigenaars van huisdieren verwachten steeds hogere normen op het gebied van huisdiervoeding en verzorging.

Ensor gaat verder “Onze huisdieren zijn dol op vlees, maar conventioneel vlees, geproduceerd in de bio-industrie, vereist een enorme hoeveelheid land, water en antibiotica en is een belangrijke oorzaak van de aantasting van het milieu. We hebben nu meer dan ooit kweekvlees nodig. Dierenvoeding is het natuurlijke uitgangspunt, gezien het enthousiasme van de consument. We zijn blij dat we centraal kunnen staan ​​in de toekomst van de vleesproductie in Groot-Brittannië.”

Owen Ensor
CEO van Meatly